Lygia
Bojunga regálanos grandes libros destinados a un público infantil e xuvenil,
como o seu terceiro libro, A bolsa amarela. Este libro chega a nós a
partir da materia de Literatura e dramatización infantil, na cal se nos propón
tratar a esta autora. Así chega a nós a sexta edición do libro con este título, da
editorial Espasa-Calpe (ISBN 84-239-2713-X), o cal foi editado por primeira
vez en 1976 pola editorial Agir.
Neste
terceiro libro a autora adéntrase no mundo da súa protagonista, Raquel, unha
nena con grandes desexos na súa vida: ser maior, ser escritora e haber nacido
neno, os cales van evolucionando ó longo de toda a historia. Raquel é a menor
de catro irmáns e vive nunha familia humilde na cal sinte que non encaixa,
“Raquel naceu tarde”, din.
A
historia comeza cando a tía de Raquel, como en moitas outras ocasións, envía un
paquete cheo de cousas para a familia. Sempre que ésta enviaba algo, Raquel quedaba
sen nada, pero nesta ocasión ía ser diferente; a súa familia deixoulle o que sería para ela a súa prezada bolsa amarela porque ninguén a quería. A
partir dese momento volvéronse inseparables, Raquel gardou nela os seus
desexos, diferentes obxectos,… O que non se pode imaxinar e que coa súa chegada
comezarán moitas das aventuras de Raquel. Atópase con Rei, un galo que ela mesma
inventara nunha das novelas que escribir; xuntos atopan a Sombriña e o primo do
galo, o Terrible.
A historia
vai avanzando de xeito progresivo, o que permite ver a evolución da propia
protagonista. Os compañeiros que a acompañan durante a historia forman gran
parte desta evolución, grazas a todas as aventuras que pasa con eles, Raquel
vaise percatando de que os seus desexos cada vez vanse facendo máis e máis
pequenos, encontrando o sentido deles na súa vida, ata volvéndose prescindibles,
agás o de ser escritora, o que tiña claro, que quería ser na súa vida. A autora
conta as súas historias de maneira que permite que o propio lector se introduza
nelas, tratando unha gran variedade de temas dentro de cada un deles, coma neste
caso que trata temas como as dificultades nas relacións humanas, o sentirse
fóra de lugar ou incomprendido/a, a realidade social do momento e os problemas
da sociedade, a diferenza de clases, os desexos inalcanzables e o cambio do
concepto de muller que se podía ter no momento. Estes temas están presentes
durante toda a obra, aínda que en cada capítulo soe tratar unha historia
concreta.
Para a nosa autora son importantes
as ideas, o pensamento e a necesidade de ser escritora. Nas súas obras os
personaxes adoitan aparecer nas primeiras páxinas e resolven os seus problemas
con axuda de diversos compañeiros.
Ao igual que neste libro, os
personaxes adoitan ser nenos e nenas, os cales son os que teñen problemas, pero
que coa axuda da escritora imos coñecendo as razóns do seu mal e o modo en que o
resolve. Ó mesmo tempo nesta obra anticípanos de algún modo a responder "que
pasaría si...? ..." xa que nos dá diferentes posibilidades se escollese
unha ou outra solución. Estes protagonistas soen estar acompañados, como xa
vimos por outros compañeiros, que adoitan ser animais ou obxectos animados aos
que lles da vida e que xogan un papel fundamental no desenvolvemento da
historia e na evolución, neste caso de Raquel.
Personaxes como Raquel, nenos e
nenas, permiten que os lectores se identifiquen con eles, coas mostras da
protagonista dos seus desexos, pero que por diferentes motivos, non é capaz de
atopar o seu lugar e por iso escribe a seres imaxinarios que saen a súa axuda.
Algo qe moitos mozos e mozas poden sentir na súa vida, aínda que sexa
relacionado con temáticas diferentes.
Os temas empregados pola autora seguen sendo temas actuais, como por exemplo, a marxinación da muller para realizar determinadas accións ao non darlle o papel protagonista, a importancia de non existir roles dentro dunha familia ou as diferenzas entre clases, día a día máis marcadas e visibles.
Unha idea moi importante é que non
deberíamos estar suxeitos a pensamentos e ideas que nos veñen impostas pola
sociedade ou nos obrigan a seguir. A obra de A bolsa amarela, é unha historia onde todo ten outro significado xa
que os animais, os obxectos, etc. son utilizados pola escritora para tratar
temas que nos concirnen nesta sociedade na que convivimos. A fantasía desempeña
o papel protagonista principal da obra, xa que aparece reflexada
ao longo dela; considérase o instrumento máis importante para tratar eses
problemas psicosociais que acontecen na vida diaria, e polo tanto, próximos á realidade e que permiten ó lectorado máis xuvenil adentrarse en problemáticas
que concirnen a toda a sociedade.
Webgrafía:
AUTORES:
Natalia López Belón
Irene Maneiro Cuesta
Lucía Meijide Candal
Diego Moreiras González
Lara Mosquera López
Ningún comentario:
Publicar un comentario