En primeiro lugar, imos falar dos datos
fundamentais da obra. No noso caso, estamos a traballar con tres obras
distintas, das cales dúas delas son da mesma editorial pero cambia o ano de
edición.
Título: Pippi
Calzaslargas.-Todas las historias
Autora: Astrid
Lidgren
Ilustradora:
Lilli Carré
Traducción:
Blanca Ríos
ISBN:
978-84938817-9-5
Editorial:
Biblioteca Blackie Books
Ano da primeira
edición e da que estamos a manexar: 2013
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Título: Pippa
Mediaslargas
Autora: Astrid
Lindgren
Ilustrador: Richard
Kennedy
Traducción:
Blanca Ríos
ISBN:
84-261-0851-2
Editorial:
Juventud
Ano da primeira
edición: 1962
Anos das que
estamos a manexar: 1975 e 2014
Esta obra conta as
aventuras dunha nena de 9 anos chamada Pippilotta Delicatessa Windowshade
Mackrelmint, ou mellor dito, Pippi, que vive completamente soa nunha bonita
casa de campo. Soa no referente a persoas, xa que ten dous animais: un mono
chamado Señor Nilsson e o seu cabalo, é dicir, non ten unha persoa responsable
que a obrigue a respectar certas normas como ir á escola.
Por outro lado, esta
nena ten moitas peculiaridades en canto ao seu aspecto físico, xa que como si di no libro, Pippi era la niña más extraordinaria que
existía, por lo menos en aquella población. Ademais de ser unha cativa pelirroxa, cunhas grandes trenzas situadas por enriba das orellas, moi pecosa e delgada, era a máis forte de todo o mundo e incluso podía levantar o seu cabalo sen
ningún tipo de esforzo.
No pobo onde vive,
comparte grandes momentos divertidos cos seus dous mellores amigos, Annika e Tommy,
dous irmáns que viven nunha casa próxima a de Pippi e que son os seus
compañeiros de aventuras. Xuntos comparten momentos de lecer e diversión que fan que a historia confira grandes doses de irrealismo e orixinalidade.
Por outra parte, para
explicar a organización do libro e que esta sexa totalmente comprensible, dicir que en cada capítulo cóntase unha
historia diferente e, en xeral, non teñen unión as unhas coas outras. Por
exemplo, nun capítulo Pippi conta cando vai ó colexio facer “plutificaciones”
ou mellor dito, multiplicacións na nosa linguaxe matemática habitual. E noutra,
a historia de cando asiste a tomar o té á casa de Annika e Tommy e alí fai as súas
particulares e inesperadas travesuras.
Despois da lectura das obras, debemos destacar que a autora, Astrid Lindgren, intentaba romper co
antigo cánon de neno de familia tradicional, educado e mimado. Pippi foi unha
auténtica revolución polo feito de ser unha cativa que vivía soa, non tiña
un referente paternal estable e facía todo aquilo que, normalmente e na maioría
das sociedades da época, os nenos non facían. A presenza desta personaxe marcou un antes e un despois na literatura infantil sueca, aspecto que co paso do tempo, tamén foi unha auténtica revolución (aínda que en menor medida) noutros países, con múltiples traduccións e formatos diferentes. É de destacar neste apartado, a presenza dunha película animada e dunha serie de televisión con persoas reais que dan conta da importancia que tivo este personaxe na sociedade sueca e a tan destacable relevancia que, aínda hoxe en día, ten.
Tras Pippi, que supuxo o punto de partida, apareceron un gran número de obras e historias cunha temática semellante a esta e que tamén tiveron unha notable relevancia no panorama literario infantil.
Por outra banda, destácase que Lindgren pretendía romper coas temáticas dos antigos libros infantís, creando historias atractivas e divertidas que foran lidas por nenos e non soamente entendidas por un público adulto. Como ela mesma afirmaba, a súa máxima era ofrecer literatura de calidade á infancia.
Tras Pippi, que supuxo o punto de partida, apareceron un gran número de obras e historias cunha temática semellante a esta e que tamén tiveron unha notable relevancia no panorama literario infantil.
Por outra banda, destácase que Lindgren pretendía romper coas temáticas dos antigos libros infantís, creando historias atractivas e divertidas que foran lidas por nenos e non soamente entendidas por un público adulto. Como ela mesma afirmaba, a súa máxima era ofrecer literatura de calidade á infancia.
En canto á nosa
reflexión persoal, as conclusións que puidemos apreciar trala lectura dos
libros, é que a infancia, na súa medida, debe seguir unha serie de normas e
regras que favorezan a implantación dun tipo de rutinas e coñecementos. Nembargantes, nesta obra, o tipo de indisciplina que Lindgren formula, non debe ser
un referente para os máis pequenos, xa que unha nena que vive soa e que se
dedica unicamente a gozar partindo das súas fantasías e sen seguir ningún tipo
de normas, non é un bo exemplo para a infancia. Pero con todo, a obra mostra
unha educación tolerante e en contra da violencia na que destacan a diversión,
a amizade, a creatividade e imaxinación e o respecto polos animais.
Na nosa opinión, Pippi
era unha cativa que se evadía da súa propia realidade, posto que non tiña pais nin
ninguén que velara por ela, situación tremendamente dura para
calquera neno. As mentiras e travesuras eran o seu medio de evasión e a fonte á
que acudía ante calquera problema ou dificultade.
Finalmente, engadir que
admiramos á protagonista pola maneira que ten de sobrevivir nesta forma tan
leda a pesar da súa situación. Ademais, Lindgren tivo un gran acerto ao
escribir esta obra porque favorece que a infancia vexa o mundo desde outra
perspectiva ou punto de vista.
Grupo 2:
Beatriz Grandío Mosteiro
Lara Lence Real
Alicia Martínez Rama
Cristina Mendoza Vázquez
Noelia Montecelos Madarro
Ningún comentario:
Publicar un comentario