Despois
de ler dúas das obras de Lygia Bojunga, A bolsa amarela e A casa da madriña, podemos
ver que a temática das obras é moi similar.
Os
temas imaxinarios están presentes, por un lado, coas aventuras de Raquel e os
elementos que vai introducindo na bolsa amarela e por outro, a viaxe de
Alexandre e o pavón.
Os
animais tamén están presentes nas dúas obras e ámbolos protagonistas son
nenos/as (A bolsa amarela: Raquel, A casa da madriña: Alexandre).
Observamos
que os protagonistas intentan alcanzar os seus obxectivos e desexos
porque non aceptan a realidade que lles tocou vivir ou intentan atopar
unha
vida mellor. Outra
das ideas que a autora reflexa nos dous libros é o asunto de coser o
pensamento, para conseguir que se esquezan dos seus principios e ideas,
deixando atrás o que pensan ou o como son realmente.
As
diferenzas apreciables entre estes dous libros son mínimas, xa que a autora
segue unha mesma liña nas dúas obras; podemos resaltar neste caso son en primeiro lugar o xénero dos
protagonistas, nun caso unha nena e no outro un neno, aínda que nenos ó fin e ó
cabo. Aínda que as semellanzas entre Raquel e Alexandre son máis que visibles,
vemos que resalta a maneira de “evolucionar” un e outro personaxe. En Raquel, ó
longo de todo o libro observamos como vai medrando como persoa, os desexos
desta nena van diminuíndo ó mesmo tempo que ela vai medrando e se vai dando
conta de todo o que a rodea coa axuda dos seus amigos. Sen embrago Alexandre
segue moito máis nese mundo de fantasía no que transcorre toda a súa historia.
No
noso grupo de traballo hai opinións diversas sobre que obra de Lygia Bojunga
nos gustou máis.
Decantámonos
finalmente por A bolsa amarela,
porque existe unha gran variedade de personaxes animados como (o paraugas, os
galos, o imperdible, o pecho...), que se van sumando a historia pouco a pouco e
vanse axudando uns aos outros a superar os seus problemas ao longo da historia.
Gustounos
tamén a temática, porque emprega temas moi relacionados coa clase social
maioritaria hoxe en día, a clase media-baixa, que teñen que superar moitos
problemas que están presentes hoxe en día no noso mundo.
Pensamos
que os feitos se narran dun xeito bastante sinxelo, e a pesar de que a obra
está dirixida a nenos/as máis maiores (10 anos), sería fácil de adaptar para
nenos entre cinco e oito anos e propoñer algunha actividade para traballar na
aula. O libro é moi imaxinativo,con personaxes que son obxectos e animais, con
vida propia que falan coa protagonista.
Unha
boa actividade para realizar na aula, sería adaptar o conto á idade dos nenos/as,
máis curto e conciso. Logo poderíase facer unha repartición dos personaxes para
cada un dos nenos/as, e que se representaran as aventuras desta historia, a de
Raquel e Afonso.
Na
nosa opinión, os nenos disfrutarían moito con este libro, polos personaxes, xa
que, a humanización dos obxectos e animais, é algo que aos nenos lles
encanta. Deste xeito animámolos e motivámolos
a que se expresen e falen das súas propias historias e aventuras. Conseguindo así,
o mesmo protagonismo para todos os nenos/as da aula.
Autores:
Irene Maneiro Cuesta
Diego Moreiras González
Natalia López Belón
Lucía Meijide Candal
Lara Mosquera López
Ningún comentario:
Publicar un comentario