Tras a lectura de “Sólo
un pie descalzo”, quedámonos con ganas de máis e decidimos somerxernos de cheo noutras
obras da autora, para así poder coñecela mellor e facer deste xeito unha
análise máis completa.
En “El saltamontes
verde”, unha fábula sobre a importancia das
palabras e da voz propia, un neno orfo vai polo mundo buscando a súa voz
perdida. Un día, como recompensa de salvar a un saltón verde, ambos comezan
unha viaxe coa finalidade de atopar a voz perdida de Yungo, o protagonista
desta historia. O saltón asume o rol de conciencia ao longo de todo o traxecto,
murmurando ao oído de aqueles que se van atopando o que precisan escoitar nese
momento.
Como ensinanza
desta narración podemos concluír, que ao longo de toda a historia se manifesta
a importancia de intentar que todas as persoas que vamos deixando atrás no noso
camiño, sexan máis felices despois de pasar polas súas vidas.
Gustaríanos
destacar a estreita relación que gardan dúas das obras de Ana Mª Matute como
son “Sólo un pie descalzo” e “El saltamontes verde”, pois ambas
presentan como protagonistas a dous nenos cunha infancia atormentada e
solitaria; tanto Gabriela (Sólo un pie descalzo) coma Yungo (El saltamontes
verde) son vítimas da marxinación e discriminación, debido ás súas diferenzas persoais
con respecto ó resto de nenos e nenas que os rodean, e como esta soidade os
leva a evadirse da realidade dando paso ó mundo da fantasía; caracterizándose
así ambas obras de Ana M.ª Matute pola esencia da maxia e da imaxinación dos
nenos e nenas.
Outro
dos aspectos que comparten estas dúas obras é o valor da esperanza, pois os
protagonistas viven na súa fantasía ata o momento en que atopan o seu
verdadeiro lugar no mundo impulsados pola súa forza de vontade e sen renderse
nunca. Así mesmo, os valores que predominan nas obras de Matute son a amizade
ou o compañeirismo que van da man dos nosos protagonistas, fronte á
discriminación e ó rexeitamento que sofren por mor da incomprensión ante as
súas diferenzas.
En
definitiva, o antagonismo que presenta Matute nas súas obras pódese ver
influenciado polas súas vivencias persoais na época do franquismo; así por unha
banda podemos apreciar o optimismo e a esperanza e pola outra banda a desgraza
e a desesperación.
Pasando agora a outra
das obras de Matute, “El País de la
Pizarra”, diremos que se trata dunha obra ambientada no país de Cora-Cora,
onde é típico celebrar cunha gran festa anual: o aniversario do pequeno rei,
que tan só ten 4 anos.
Neste país, cando está
preto o día da celebración, todos e todas traballan moito: o carpinteiro e os
seus fillos, o real profesor e os seus fillos … pero de repente, o día antes do
aniversario do rei, desaparece a princesa máis princesa de todas, irmá do
mesmo, mentres está a realizar unha gran suma na lousa que lle encomendara o
real profesor. Xusto neste momento, a princesa foi absorbida pola lousa debido
a que non sabía a solución de dita conta, e neste momento, os catro
protagonistas da historia, Moncho e Felpa (fillos do carpinteiro) e Pelusa e
Caracol (fillos do real profesor), emprenden un largo viaxe ao País da Lousa e
á cidade da Táboa de Multiplicar, coa finalidade de rescatala.
Finalmente, tanto os
catro nenos/as, como o Capucha (un espía que os seguiu durante todo o viaxe),
conseguiron rescatar a princesa resolvendo a suma, e deste xeito foron
premiados por ese espía, que resultou ser o pequeno rei.
Tomando como referencia
de novo as obras de Ana M.ª Matute que anteriormente comentamos, diremos que
“El saltamontes verde”, “Sólo un pie descalzo” e “El País de la Pizarra”,
comparten un aspecto tan importante como é o valor da amizade e o
compañeirismo, posto que os catro protagonistas emprenderon unha viaxe para
rescatala princesa. E, sen dúbida, a esencia das tres obras é o factor máxico,
cheo de fantasía e mundos inventados e imaxinarios, propios dunha mente
infantil totalmente inocente.
Porén, mentres que nas
dúas obras anteriores se fai unha especial mención aos temas da marxinación, a
discriminación e a unha infancia tormentosa, en “El País de la Pizarra” son
temas inexistentes.
En definitiva, cómpre
destacar que tanto unha como outra, apaixonáronnos as tres eleccións persoais,
pero se tiveramos que decantarnos por unha, consideramos que “El saltamontes
verde” é un relato sinxelo, cheo de mensaxes positivas e cargadas de esperanza,
no que a riqueza narrativa fai que o lector se manteña atento e a esperas de
máis, ata que se atopa cun factor sorpresa que é o que cremos que fai que nos
decantemos pola historia de Yungo, a súa voz perdida e o saltón verde.
Bibliografía
Matute Ausejo, Ana M.ª (2013). Sólo un pie descalzo. Madrid: Editorial Destino.
Matute Ausejo, Ana M.ª (2013). El saltamontes verde. Madrid: Editorial Destino.
Matute Ausejo, Ana M.ª (1957). El país de la pizarra. Madrid: Editorial Molino.
Twitter: @pie_descalzo
Bibliografía
Matute Ausejo, Ana M.ª (2013). Sólo un pie descalzo. Madrid: Editorial Destino.
Matute Ausejo, Ana M.ª (2013). El saltamontes verde. Madrid: Editorial Destino.
Matute Ausejo, Ana M.ª (1957). El país de la pizarra. Madrid: Editorial Molino.
Twitter: @pie_descalzo
Pamela Campos Andión
Beatriz Castiñeira Barreiro
Ana De La Calle López
Rocío Fernández Rodríguez
Raquel Fernández Sanfiz
Ningún comentario:
Publicar un comentario