No post de hoxe imos levar a cabo unha pequena recensión comparativa sobre
as cinco obras lidas polo grupo ata o momento. Trataremos de forma máis
profunda algúns aspectos mencionados no post anterior.
En primeiro lugar comezaremos analizando tres libros que pertencen á mesma
serie, 27 historias para tomar a sopa, 28
historias para rir e 29 historias
disparatadas, para logo pasar a analizar outras dúas obras de estrutura
diferente, Zapatos de fuego y Sandalias
de viento, e O xaxileo azul.
As tres primeiras obras poderíamos encaixalas nunha temática ou estrutura
común, xa que presentan un formato case idéntico: unha serie de pequenas
historias que comparten un único nexo, tratar situacións cotiás que lles ocorren a
unha serie de personaxes diferentes en cada relato, cunha certa finalidade humorística. Cabe
destacar que non existe un patrón que vincule as historias entre si, xa que
poden tratar tanto dunha familia que non paraba de discutir ata quedar
conxelada, como de un neno que nunca metía o dedo no nariz, e un bo día saíronlle
flores nel.
Por outra banda, pasaremos a falar de
Zapatos de fuego y Sandalias de viento, un libro que garda unha certa relación
cos anteriores, xa que tamén se compón de diferentes historias, pero desta vez
si que existe un vínculo en común, pois estas son contadas por un pai ó seu
fillo mentres van de viaxe para explorar o mundo, e están relacionadas cos
acontecementos e experiencias que lles ocorren ó longo do camiño. Tamén son
relatos de tipo humorístico, pero van máis encamiñados a tratar certos temas de
interese na infancia, como a aceptación das diferenzas entre uns nenos e
outros, os medos infantís, a mentira, a
importancia da familia por riba dos bens materiais.
Por último, analizaremos a obra O
xaxileo azul, que a diferenza das anteriores, baséase nunha historia concreta, protagonizada por un xabaril que non
quere ser como os demais, polo que vai desexando unha serie de transformacións
que se lle cumpren, para finalmente decatarse de que o importante non é o
aspecto físico, e que as diferenzas son enriquecedoras.
Dende un punto de vista práctico e didáctico, consideramos que os libros
máis axeitados para traballar na clase serían os da primeira serie da que falamos, por tratarse
de historias independentes entre si, xa que poden ser mellores á hora de transmitírllelas
ós nenos/as, debido á súa sinxeleza. Agora
ben, falando dos nosos gustos, chegamos á conclusión de que o libro que máis
nos gusta é O xaxileo azul, pola
temática que aborda, e por tratarse dunha historia continua, amena e fácil de
ler.
O que si é certo é que, de cara a traballar cos nenos/as, calquera das
obras sería válida, xa que a maioría serían facilmente adaptables a calquera temática
que poida xurdir na clase.
Referencias bibliográficas:
Wölfel, Úrsula (1962). Zapatos de fuego y Sandalias de viento. Editorial Noguer, Barcelona.
Wölfel, Úrsula (2006). 27 historias para tomar a sopa. Kalandraka, Pontevedra.
Wölfel, Úrsula (2007). 28 historias para rir. Kalandraka, Pontevedra.
Wölfel, Úrsula (2006). 29 historias disparatadas. Kalandra, Pontevedra.
Wölfel, Úrsula (1991). O xaxileo azul. Editorial SM. Vigo.
Post elaborado por: Guillermo Couto Contreras, Cristina López Rodríguez, Nerez Núñez Fernández, Víctor Nieto Martínez.
Podédesnos seguir en Twitter: @28HistoriasParaRir
Estamos ansiosos por publicar o seguinte post, e esperamos que vós tamén desexedes lelo!
Referencias bibliográficas:
Wölfel, Úrsula (1962). Zapatos de fuego y Sandalias de viento. Editorial Noguer, Barcelona.
Wölfel, Úrsula (2006). 27 historias para tomar a sopa. Kalandraka, Pontevedra.
Wölfel, Úrsula (2007). 28 historias para rir. Kalandraka, Pontevedra.
Wölfel, Úrsula (2006). 29 historias disparatadas. Kalandra, Pontevedra.
Wölfel, Úrsula (1991). O xaxileo azul. Editorial SM. Vigo.
Post elaborado por: Guillermo Couto Contreras, Cristina López Rodríguez, Nerez Núñez Fernández, Víctor Nieto Martínez.
Podédesnos seguir en Twitter: @28HistoriasParaRir
Estamos ansiosos por publicar o seguinte post, e esperamos que vós tamén desexedes lelo!
Ningún comentario:
Publicar un comentario