xoves, 13 de marzo de 2014

Os contos de Beatrix Potter a análise...

1       



Da man da autora, Beatrix Potter chega a nós a sexta edición publicada en setembro do 2013 dos Contos Completos elaborados pola mesma. Concretamente este libro é da editorial Beascoa e ten o ISBN 978-84-488-1910-1; inda así a súa primeira edición foi en 1989 en Frederick Warne.


Como xa dixemos noutros post anteriores, este é un volume que recolle os 23 fábulas de Beatrix Potter, nas cales cada historia é independiente pero algunha atópase interrelacionada entre sí,  debido a que os protagonistas son os mesmos.
A partir da análise da obra, destacamos que os temas principais son as parábolas cotiás da vida de animais e plantas enfocadas dun xeito infantil. Pois, os protagonistas móstranse dende unha perspectiva de curta idade. Así, podemos atopar unha gran variedade de flora e fauna nestas obras coma: coellos, esquíos, ocas, ratos, peixes, gatos, porcos, galiñas...
"Perico, el conejo travieso"
"La oca Carlota"
"La señora Bigarilla"
"El cerdito amable"
"Señor Jeremías Peces"
"La señorita minina"




Estes contos están ambientados no entorno natural, no que vivía a autora. Ela empregaba as súas experiencias para, dun xeito fantástico, plasmalo nas súas historias.
Dende o punto de vista das ideas secundarias, trabállanse diversos valores morais como amizade ("El conejito Benjamín"), compañeirismo ("La empanada y el molde"), traballo en equipo ("El sastre de Gloucester"), a importancia do apoio da familia ("Perico, el conejo travieso"), empatía ("Conejito Feroz"), etc.
Ademais destes temas trátanse outros como a natureza, a alimentación, o coidado de animais, a agricultura, entre outros. Todos eles bastantes axeitados para o público infantil.
A intención da autora é a de transmitirlles aos lectores, valores e experiencias dun xeito divertido e á vez fantástico.
A pesares de ser uns contos antigos, debido á súa temática universal, non pasan de moda e siguen tendo cabida na actualidade, ben sexa insitu ou reflectidos noutras artes.



Nun principio é o noso deber confesar o descoñecemento deste libro e da súa autora, polo que para nós esta obra foi un descubrimento en todos os sentidos, xa que tamén os seus relatos foron novas achegas para o noso repertorio; o cal estamos conformando día a día.
Os contos que neste libro se relatan parecéronnos importante para transmitir aos nosos nenos e nenas o valor do rural e do campo, e as numerosas aprendizaxes que alí se poden dar. Unhas aprendizaxes acompañadas de xogo e diversión da carón dos animais e das  plantas. A través destas historias achegámonos ás diferentes maneiras de vivir da diversidade animal e como a súa vez interactúan co medio. Lévannos por camiños, hortos, bosques, ríos, pobos… nas que vivimos as aventuras á par que os nosos protagonistas, o cal é unha mostra do aspecto lúdico da lectura.
Os animais adoitan ser do gusto dos nenos e nenas así como todo aquela historia ou experiencia que se desenvolve en plena natureza; cremos que isto tamén ocorrería no mundo adulto se as persoas nos atrevésemos a probar a vida en contacto cos animais e coa liberdade do campo; xa que a tranquilidade que se pode percibir e riqueza deste contacto tan natural non son comparables ao estrés dunha cidade. Ademais de ser este un lugar idóneo para facer este tipo de lectura, pois os nenos e nenas poderían observar o desenvolvemento dos animais e establecer con eles un vínculo afectivo. Mostra disto é o cambio de vida que a mesma Beatrix Potter decide facer, pois esta foi a aventura máis importante na que se sumerxeu. 


Por todo isto e máis, cremos que é un libro que tería cabida na nosa biblioteca de aula porque as súas imaxes transmiten docilidade e suavidade. Ademais o gran número de debuxos que contén permiten facer unha lectura máis espontánea a nivel oral, sen necesidade de seguir ó pé da letra os seus textos; pois estes non presentan excesiva facilidade a nivel de redacción para ser lidos de xeito autónomo polo alumnado de educación Infantil. Pensamos que estas historias deberían rotar polas aulas de primaria, sobre todo nas de primeiro e segundo ciclo, xa que podemos atopar estas fábulas por separado.

Algo que melloraríamos sería que as ilustracións tiveran maior tamaño, xa que nos parece que están desaproveitadas nese punto, pois están moi traballadas. Na aula conviría ter os volumes por separado para deixarlle un conto a cada neno/a para a casa, ademais, tamén farían maior distinción dos personaxes e a historia que máis lles gusta. Consideramos moi bo que houbera maior cantidade de videos, para que os nenos e nenas perciban os contos dunha maneira diferente á lectura de libros. Tamén destacamos como rango negativo unha mellor claridade nalgúns dos seus textos, porque cremos que resultan un pouco arrevesados, polo que a comprensión dificúltase.



Bibliografía:
"Cuentos completos de Beatrix Potter". Editorial Beascoa. Sexta Edición setembro 2013


Realizado por:
Luis Herrero Losada
Fátima Iglesias Núñez
Begoña López Ansemil
Tamara Mato Mella


Ningún comentario:

Publicar un comentario